HTML

Rúzs&Fakanál

Ez az a hely ahol semmi sem tökéletes. Az ablak csíkos marad, a szuper arckrém allergiás tüneteket okoz és a lakás rogyásig van macskaszőrrel. Plusz a menyasszony eléggé kajla és sokat káromkodik.

Közösség

Friss topikok

  • Gábor Mészáros: nagyon jó kis recept, viszont szerintem 40 dkg csirkemell egy tésztás-ragus ételbe túlontúl sok, ... (2013.01.09. 03:03) Ázsiai tészta
  • Barbarella109: Szerintem virtusból tojik ő is épp oda a másik mellé! :DDD (2012.08.07. 12:07) Walter vélt vagy valós értelmi képességei
  • titokmacsek: a sziámi a legkarakánabb macskafajta:) ja, és végigröhögtem a posztot!:D (2012.07.29. 22:48) Walter szerelmes
  • tarkazsin: eltűűntééél :( pedig úgy szerettem az írásaidat! lehet reménykedni a folytatásban? (2012.03.31. 21:08) Szerelmetes filmek
  • VolksrodZoli: @Dr. Doktorovics THY Rokk 'n' Troller: itt mire nem lehet rábaszni? mindenesetre bejött, működik, ... (2012.02.07. 18:49) Az ELMŰ csodálatos világa

2012.02.06. 11:18 chicrun

Az ELMŰ csodálatos világa

Címkék: háztartás számla áram

Az első és legfontosabb dolog amit tudnotok kell, hogy egészen tavaly nyárig nem én fizettem a lakás rezsijét, hanem anyuék. Igen, elkényeztetett úrikisasszony voltam, nem csak a saját hibámból de akkor is. Azóta viszont nekünk kell minden számlát fizetni, köztük a villanyt is. Átalány alapján megy az ELMŰ-nél.

Anyuék csoportos beszedéssel fizették, de én maradtam a csekkes megoldásnál, utólag visszagondolva bárcsak ne tettem volna. Elvileg ez úgy működik, hogy a bank letiltja a beszedést, az ELMŰ automata rendszere pedig sikertelen kísérlet után csekket küld a fogyasztási címre. Nekünk számszerint négyet minden hónapban, már több mint fél éve.

Az első csekk a normális, amin határidő van, a második annak az eredménye, hogy nem sikerült beszedni a korábbi számláról (igen, a mai napig próbálkozik az a szerencsétlen rendszer), majd még tárgyhóban mindkét megküldött számla befizetésére felszólít a szolgáltató. Teszi mindezt annak ellenére, hogy novemberben lenulláztam a tartozást és megeskettem a rendkívül igénytelen ügyintézőt, hogy attól kezdve egyetlen csekket küldenek minden hónapban.

A most nálam lévő számlák alapján elvileg nagyjából 30 000 Ft tartozásunk van kéthavi áramszolgáltatásra, ami finoman szólva is több mint kéthavi átalánydíj. Gyakorlatilag szerintem a januári pénzzel vagyunk elmaradva, de ahhoz, hogy ezt kiderítsem, el kell zarándokolnom az Árkádba, mert ott van normális ideig nyitvatartó ügyfélszolgálat.

Egyelőre tanácstalan vagyok az ügyben, őszintén szeretném megrázni szegény automata ELMŰ rendszert, hogy „te hülye, hát nem érted meg, hogy csekken fizetünk?!”, vagy még inkább egy ügyintézőt ha lehet.

A vízszámlát már átettem dijnet.hu-ra, próbáljátok ki, marha jó rendszer, nem küldenek több levelet, hanem feltöltik a számlát az oldalra és küldenek emailes értesítést, ha új számla érkezett, sőt akkor is, ha valami már lejárt.
 

47 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ruzsesfakanal.blog.hu/api/trackback/id/tr904071535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

venszivar 2012.02.07. 08:22:48

Hoppá ! Itt már kikapcsolták a villanyt !

Zsírfeka 2012.02.07. 08:27:30

elműnek is van online ügyfélszolgálata. Ott meg tudod nézni az egyenleged nyitott tételek alapján. Nem kell az árkádba zarándokolni.

Leonce 2012.02.07. 08:29:35

Hasonló eset volt, de talán megoldottam. A lényeg: MINDENT írásban, semmit telefonon.
3. emailtől, faxtől kezdve lehet fogyasztóvédelemmel fenyegetőzni(odatartoznak a magánszemélyek, cégek Energia Hivatalhoz), 5. emailtől, faxtól kezdve lépni kell.
Másrészt: az elektronikus ügyfélszolgálati rendszerük gyakran nem működik-röhejes- de amikor működik, akkor ott mindent meg tudsz nézni: mennyi fogyasztásig és mennyit fizettél: csak regisztrálni kell. Kérj szerződés módosítást, legyél havi diktáló , bár te ahhoz nem tűnsz elég akkurátusnak, már bocs.

venszivar 2012.02.07. 08:35:28

Vajon ez mitől van ?! 20 órán át SENKI nem dugta ide az orrát SE ! most, hogy felkapcsoltam a Siemens főkapcsolót, jönnek, mint a "pillangók".:):D

moderátor07 2012.02.07. 08:45:52

30.000 két hónapra télen szerintem átlagos fogyasztás. zsírfeka meg jól mondja,ügyfélszolgálat,akár online is. nekem a Váci úton oldották meg,azóta sima. ha regisztrálsz, otthonról látsz mindent, nem kell futkosni...

rezsöatya 2012.02.07. 08:48:56

Az ELMŰ úgy szar ahogy van! Nemrég nyertem meg jogerősen egy pert ellenük két évi pereskedés után (ügyvéd nélkül, úgy, hogy őket a Novák Tünde ügyvédi iroda védte!), mert szar a könyvelésük! Egy anno áprilisban átutalt pénzt októberben könyveltek csak le (ilyenkor hol van az APEH, meg a pénzügyi felügyelet?), közben az alvállakozó számlázó cég peresített, (az ügyfélszolgálati igazgató nagyképű válaszlevele megérne egy külön blogot!), az ügyvédi iroda nem értette a problémát, felkészületlen ügyvédkéket küldött a tárgyalásokra. A szolgáltatók hatóságként viselkednek, hivatkoznak különböző paragrafusokra, aminek sokszor köze nincs a dologhoz. Az ügyintézők semmit sem értenek és semmit sem intéznek! De ez így van más szolgáltatóknál is. Egykutya! Kitartás és mindennek utánanézni, ellenőrizni! Legjobb, ha keményhangú levelet írsz, lehetőleg minél magasabbra (én már a közép-európai régió vezérigazgatónőjének is írtam angolul!), mert odafönt nem szeretik, ha probléma van, aztán meg, ha utasítják a beosztottakat, akkor mindenki érdekes mód el kezd dolgozni... Ajánlom a Btk. 318.§-a 1.bek.-ére való hivatkozást ("a csalás bűncselekményét az követi el, aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart és ezzel kárt okoz"), hiszen azzal, hogy jogtalan pénzeket követelnek, elkövetik a csalás bűntettét... Legyünk már tudatos állampolgárok, elvégre a szolgáltatók vannak értünk, belőlünk élnek!

rezsöatya 2012.02.07. 08:50:42

elkezd (egyben természetesen!)

Zollye 2012.02.07. 08:54:24

Ez a blog most akkor a díjnet.hu reklámozására szolgál egy másik szolgáltató lehúzásával? Mert nagyon úgy néz ki.

chicrun 2012.02.07. 09:04:25

@Zollye: nem hiszem hogy a dijnet jobban vagy az ELMŰ rosszabbul jár attól hogy én ezt megírtam. Ez pusztán saját tapasztalat, semmi reklám nincs benne.

Globetrotter2014 2012.02.07. 09:09:22

Ez semmi. Nekem elkzdtek leszedni havonta 70-100.000 forintokat a számláról. Gyoersan letiltottam a beszedésit, de sehogy sem sikerült megtudni mi a baj. Vádoltak áramlapással, kitaláltak midneféle ökörséget, aztán az ügyfélszolin sikerült kideríteni, hogy hol a gond, és egy kis nyomzás utűn kiderült, hogy a leolvasó a szomszéd mérőszámát írta be, és onnantól kezdve ez az átalány volt a mérvadó a havi számlánál. Kb még egy hónapba telt visszaszerezni a pénzt. Ráaádsul nemv oltak hajlandók visszafizetni a számlára, nekem kellett a postára elzarándokolni.

Cserébe az ügyfélszolisok legalűább stressztűrő népség :)

villanyóra 2012.02.07. 09:27:51

@rezsöatya: Sajnos a legtöbb ember nem érzi ezt fontos kérdésnek. Rengeteg embert szerződésszegéssel vádolnak, konkrétabban rágalmaznak, és ezek nagyrésze aláírja, hogy lopott, hogy engedményt kapjon a kötbérből, amit egyáltaán be se kellene fizetnie, mert nem követett el semmit. Nagyon nehéz felébreszteni az alvó embereket. :-(
villanyora.blog.hu/

Sokorai_Atala 2012.02.07. 09:29:51

Javaslom az átalányról áttérni a havi leolvasásra, interneten 2 perc. Utána pedig vagy csekk, vagy utalás ez már saját döntés. Én akkor váltottam, amikor éves elszámolásra kijött több, mint 40ezer Ft-os plusz számla. Ajánlgatták, hogy emeljem fel az átalányt (6 éve volt), de még a mostani számlám sem éri el azt az összeget, amit ők akartak fizetteni. (5 ezer körül volt, most 6ezer kb - ők 9ezret akartak átalányban) Igaz volt egy óracsere és a gyerek volt otthon és nem ellenőrizte a számokat sajnos, mert elképzelhetetlen, hogy havi 3-4ezerrel több volt átlagban abban az évben a fogyasztásunk.

Sokorai_Atala 2012.02.07. 09:30:50

@ZF2: még erre is figyelni kell, kösz

moderátor07 2012.02.07. 09:37:29

Rezsőnek abban igaza van hogy aludni 6 hónapig nem lehet,pénzre megy a játék, senki sem fog gondoskodni rólunk/ legfeljebb Anyukáék/.
A boltban is megnézi az ember a cehhet,itt is meg kell.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2012.02.07. 09:40:44

"Átalány alapján megy az ELMŰ-nél."
Idáig olvastam el...

Azt javaslom a kisasszonynak, hogy amint teheti, álljon át havi elszámolásra. Igaz, azt havonta jelenteni kell (pl. neten), de nem fogják behúzni a csőbe.

tejcsokoládé (törölt) 2012.02.07. 09:43:02

Sokorai Atala-val értek egyet. átalányt fizettem, aztán jött egy 90e forintos elszámoló számla. azóta leolvasom havonta, és bejelentem interneten. kb. 2 perc, és se túl-, se elulfizetésem nincs sosem. csak gondolkodni kell.

Dan_W_Smith (törölt) 2012.02.07. 09:43:22

Hopsz... ELMŰ oldalán lehet havonta jelenteni (még telefon sem kell, bár tény, hogy Chrome-mal nem működik)... hopsz... ELMŰ van díjneten... hopsz, tavaly írtam nekik mailt, nem válaszoltak időben, kaptam kártérítést...

Tény, a csekkek lemondásával nekünk is gondunk volt anno. De ha rájuk jár az ember, nem pedig évente egyszer elbattyog ügyfélszolgálatra, akkor megcsinálják. Amit meg akarsz csinálni, meg lehet, nem pedig sopánkodni kell...

KREATOR 2012.02.07. 09:57:32

Na az ELMU elmehet a k...va edesanyjaba...en meg 2007-ben megjartam hogy telen fizettem 20000-et, majd nyaron mikor nem futottem(a futes is villanyal mukodot)kijott a havi 30000-es szamla a kanikulaban...es nem altalanydijas, csak eppen orat csereltek...akkor valasztottam a molotovkoktel helyett Londont...rohadnanak meg...ennyi

KREATOR 2012.02.07. 10:03:34

Amugy a tulaj probalt utananezni es megis az ELMU "Ezraelitak Lelkes Mocsadek Utodai" termeszetesnek vettek a hibas villanyora leolvasast es cserelest...

moderátor07 2012.02.07. 10:03:36

Londonban meg pénzbedobós a villanyóra. Az is tudatosságra nevel:)

KREATOR 2012.02.07. 10:06:54

@moderátor07: latom sokat tudsz te Londonrol, talan itt elsz vagy csak mondjak Neked?

chicrun 2012.02.07. 10:07:27

@moderátor07: ez tök jó lehet, van róla valami írás?

kacaj hangosan 2012.02.07. 10:09:41

Én már egy éve interneten keresztül szórakozom, problémám még nem volt, és kb fél éve dijnetezem. Problémám még nem volt, s ha valami kérdésem volt, írtam egy kedves levelet, és tök készségesen válaszoltak is rá, és semmi bajom nincs velük. Jamm, és wupsz, 21 éves vagyok ;)

KREATOR 2012.02.07. 10:09:49

vagy automatikusan kifizeted direct debitem egyszer beallitva, amit majd a bank intez , vagy feltoltod a creditedet egy USB stick-hez hasonlo cuccon...de NINCS ATBASZAS SZOPOKA

zum trucc 2012.02.07. 10:12:12

Az Elmű egy szarzsák. Sok a kintlevőségük, de mindent meg is tesznek ezért. Velem éppen az van, hogy eladtam a lakásomat, de az új tulajdonos későn jelentette le az adásvételt. Tőle nem fogadják el a birtokbaadás utáni első hónap fogyasztását, tőlem követelik.
Nyalják ki, mert az órát csak az új tulajnál tudják leszerelni, akinek felajánlottam persze, ha elküldi a zsét, továbbítom az Elműnek, hogy ezt elkerülhesse.
Az Elműnek meg megvetésem küldöm.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.02.07. 10:15:05

FESZÜLTSÉGKELTŐ FESZÜLTSÉGHIÁNY

Tengermélyen Tisztelt ELMÜ!
Nem vagyok ám félkegyelmű,
S észreveszem, hogyha áram
Nélkül marad fellegváram!

Erődvédő áramkörök
Nullázódnak, s jön a török!
Védvonalam nem kap voltot,
Bár tegnap még bőven volt ott!

Hamar leend lakom romos,
Ha lehal, mi elektromos!
Villanypásztorom sem éget
Se birkát, se török béget.

Kínzókamrám ampertelen,
Villamosszékben az ellen
Nem hal, nem vall, hanem nevet,
S nem ereget szenes levet!

Nem duruzsol villanymáglya,
Eretneknek szőrnadrágja
Se ég, mivel nincsen fázis,
S fűtés híján tán még fáz is!

Lovagtermem totál sötét,
Rögtön el is tűnt vagy öt ét-
-készlet, meg a tiszti bútor!
Mi lesz áram-disztribútor?!

Teljesítményt mikor adtok,
Mikor bőgnek fel a wattok?!
Hertz helyett, mi rázna házat,
Nem jő más, csak magyarázat.

Mi? Hogy műzöldikék okán
Döföm magam vakon tokán?!
Őmiattuk fáj e torok,
S állnak félkész reaktorok?!

Környezetet tőlem védik
Kicsit drága édibédik?!
Zöldlétük a váram kára?
Ide velük közmunkára!

Morcos kutyaharapásnak
Kitéve majd árkot ásnak,
S pékkeltétől míg a pék kel,
Színig töltik verítékkel.

(…)

ELMÜ! Nincs mit szigetelni,
S kerítve van sziget el, ni,
Körbevesz egy izzadt nyál-tó…
Egyen meg az áram válltó’!

még több mélylíra:
fradyendre.blogspot.com/
:)

KREATOR 2012.02.07. 10:15:35

@moderátor07: de amugy igy is, primitiv emberekkel nem szoktam sokat vitazni...aki tudatlan inkabb hallgasson es tanuljon...

moderátor07 2012.02.07. 10:15:47

@madame rouge: nálunk is terjed, szociális indíttatásból. kérésre szerelik fel, még drága,kevés van. amennyit befizetsz,annyit fogyasztasz, kártyás, gáznál is van ilyen:)

belekotty 2012.02.07. 10:20:50

@KREATOR: 2006-ról 2007-re álltak át a hiper szuper SAP ISU-ra (ami egy kalap szar) és az átállás kriminális volt. Nem részletezem, mert még valami hatóság nekiugrik ezért az ELMŰ-nek.

KREATOR 2012.02.07. 10:27:46

@belekotty: leszarom az ELMU-t es a teljes kormanyt.velemenyem lehtet es van...sajnos nem jo mert a szivem magyer, a hazam Szekelyfold/Magyarorszag...de az allapot nem elviselheto,de vissza fogok terni...
addig meg jar a szam messzebrol...de legalabb jar...udv

DonkeyXote 2012.02.07. 10:46:54

4 csekket kaptál egyszerre és már írogatsz? :)

Én TIZENHÁRMAT!
4 normál számlát, 4 sztornót, 4 helyesbítőt + bonuszként egy fizetési felszólítást, mely szerint tartozom nekik 392.000Ft-tal.

Mikor írásban reklamáltam, felszólítván őket, hogy magyarázzák meg ezt a rumlit, csak annyi választ kaptam tőlük, hogy szorri a történtekért és méltányosságból fizethetek 4 részletben. Magyarázatot a mai napig nem kaptam ! :)

KREATOR 2012.02.07. 10:48:00

Ugyhogy, Atilla nepe, harcra fel, vissza a foldunket a zsidoktol!!!Magyarorszag, Erdely,Felvidek,Delvidek, Vajdasag a MAGYAROKE!!!SZEBB JOVOT!!!

OkoskaTo:rp 2012.02.07. 11:40:40

@DonkeyXote: Még mindig fényévekkel jobb, mint ami a Fővárosi Csatornázási Műveknél van...

VolksrodZoli 2012.02.07. 11:49:48

@Dr. Doktorovics THY Rokk 'n' Troller: szerintem neki sem behúzás baja van, csak a bénán áll át a rendszer utalásról, csekkre. Álltalányt fizetek, jellemzően csökkenés volt, mert mindenemet modernebbre cseréltem az elmúlt pár évben. Tavaly év végére már nem volt különbözetem, tavaly előtt 1500Ft. Ha nincs baszakodás akkor minden okés, ha van baszakodás, tök mindegy hogy fizetem. A rendszerek rugalmatlansága a baj talán, pedig csak egy másik rubrikában kéne entert nyomni, de mégis fél évekig magyarázhatod az ezerszer elmondottat leírtat...

Szél Kállmán 2012.02.07. 12:47:38

Én a kezdetek óta havonta lejelentem az online ügyfélszolgálaton. Az ELMŰ számlák a Díjnetre érkeznek elektronikusan (ha a posztoló nem vette volna észre, nem csak a vízszámlát fizetheti ott...), elutalom őket, évente egyszer leolvassák és lefényképezik az órát. Eddig semmi probléma nem volt velük. A 4 számlából meg csak azt kell befizetni, amelyik a fogyasztásról szól. Szerintem.

jzs · http://kyokushinblog.blogspot.com 2012.02.07. 13:32:42

nekem augusztus után novemberben küldtek csekket. nem egyet, hanem 5-öt, még a befizetett júliusiakat is mégegyszer. aztán szépen befizettem sorban (nem egyszerre) mindegyiket. ezek után decemberben kiküdték mégegyszer nyártól az összeset + a storno verziókat is. azt hittem könyvet kapok, olyan vastag volt a boríték.... ezeket szépen félretettem, megnéztem melyik az esedékes következő és azt fizettem be. januárban rendesen jött a csekk időben. szerintem meg vannak zakkanva kicsit. vagy szimplán hülyék.... ahogy szokták mondani..

samot 2012.02.07. 13:37:55

Miért van az,hogy a Magyarorszàgon lévö szolgàlltatokkal van probléma?Ez is megérne egy "misét".Szerintem,mert nàlunk van magànkézben az energiahordozok 90%!Itt lép be,nekünk mindig màsnak kell lennünk,mint màsoknak!Ilyen problémàk nincsenek nyugatabbra,ez 25-éves tapasztalatom!

vornia 2012.02.07. 13:53:54

HM..azért megjegyzem, én is átalánydíjas vagyok az elműnél, és a legutóbbi évfordulóváltásnál VISSZAKAPTAM 25 ezer ft-ot.Ennyivel kevesebb volt ugyanis az éves fogyasztásom,az átlagban bevállaltnál.
Szóval azért nem mindig számláznak félre...
(vagy ha ez az volt remélem nem jönnek rá(m):) )

Parajpuding 2012.02.07. 15:00:13

Ó, ezen kívül még sok dolog előfordulhat. Én január 9.-ei dátummal vettem kézhez az általam kért 0-ás igazolást, 12.-eivel meg egy 40 ezres tartozás számlát:)))
Aztán másnap hozott a postás egy utalványt, melyen 15 ezret ztalt nekem a szolgáltató:))))
Ezekután meg jött még 5 db befizetendő számla:))))
Hiába, idióták serege az ELMÜ. Persze a többi se kutya. Majd fizetek, részletben, ha jogos az összeg, ehhez persze bizonyítaniuk kell. Kikötni a villanyt pedig más ok folytán nem tudják:))))

belekotty 2012.02.07. 15:08:13

@jzs: @Parajpuding: A csodás SAP ISU, amely a többszörösébe került a régi EAS-nek. :-))
@vornia: És addig is használták a pénzedet, köszönik szépen.

belekotty 2012.02.07. 15:11:19

@Parajpuding: "Kikötni a villanyt pedig más ok folytán nem tudják:)))) " - Miért társasházban laksz, ahol van több fogyasztó és nem tudnak bejutni? Rossz hírem van neked. Ha a társasház szerződött a fogyasztási helyre, akkor ha nem tudnak bejutni, lekötik az oszlopról és azt mondják mindenki külön külön szerződjön fogyasztási helyre.
Megtehetik és simán meg is teszik.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2012.02.07. 18:41:14

@VolksrodZoli: Szerencsés lehetsz, az elején én is átalányban voltam. Rá is b***tam.

VolksrodZoli 2012.02.07. 18:49:36

@Dr. Doktorovics THY Rokk 'n' Troller: itt mire nem lehet rábaszni? mindenesetre bejött, működik, elég stabil fogyasztási szokásaink vannak, ezért a számlák költsége jól kalkulálható, nem volt még gond... remélem nem is lesz :)
süti beállítások módosítása