HTML

Rúzs&Fakanál

Ez az a hely ahol semmi sem tökéletes. Az ablak csíkos marad, a szuper arckrém allergiás tüneteket okoz és a lakás rogyásig van macskaszőrrel. Plusz a menyasszony eléggé kajla és sokat káromkodik.

Közösség

Friss topikok

  • Gábor Mészáros: nagyon jó kis recept, viszont szerintem 40 dkg csirkemell egy tésztás-ragus ételbe túlontúl sok, ... (2013.01.09. 03:03) Ázsiai tészta
  • Barbarella109: Szerintem virtusból tojik ő is épp oda a másik mellé! :DDD (2012.08.07. 12:07) Walter vélt vagy valós értelmi képességei
  • titokmacsek: a sziámi a legkarakánabb macskafajta:) ja, és végigröhögtem a posztot!:D (2012.07.29. 22:48) Walter szerelmes
  • tarkazsin: eltűűntééél :( pedig úgy szerettem az írásaidat! lehet reménykedni a folytatásban? (2012.03.31. 21:08) Szerelmetes filmek
  • VolksrodZoli: @Dr. Doktorovics THY Rokk 'n' Troller: itt mire nem lehet rábaszni? mindenesetre bejött, működik, ... (2012.02.07. 18:49) Az ELMŰ csodálatos világa

2012.01.24. 19:48 chicrun

Ha fáj a torkod, megsüketülsz

Címkék: vélemény betegség gyógyszer

Amióta egészségügyi híreket válogatok/fordítok a cégnél egyre több olyan hírrel, véleménnyel találkozom, ami megerősít abban, hogy a gyógyszerfelírás nem feltétlenül a beteg érdekei szerint történik. Viszont most belefutottam egy olyan készítménybe, ami igazán kiakasztott: nem értem miért ez a legmegfelelőbb nekem az adott helyzetben.

A korábbi vírusos torokgyulladás a doki szerint felülfertőződött és már bakteriális, ezért felírt nekem egy antibiotikumot. Három szem, három napig kell szedni, de elvileg tíz napig hat. Na most, ez a három szem gyógyszer nem kevesebb mint 3300 Ft-ba kerül. Ezért cserébe az ember elvárja, hogy olyan legyen mint a lórúgás. Nos, ez valóban olyan is, de sajnos a mellékhatások tekintetében.

Bevettem az első szemet, elmentem banki ügyeket intézni, majd egyszer csak olyan gyomor- és hasfájás tört rám, hogy azt hittem mentem meghalok, ráadásul nem is tudtam mihez kötni. Aztán hamar hányingerem is lett. Hazatámolyogtam és megnéztem a leírást (igen tudom, okos ember bevétel előtt nézi meg…).

Először is én még nem találkoztam olyan gyógyszerrel, aminek nagyon gyakori mellékhatásai vannak. Ez azt jelenti, hogy 10-ből több mint 1 embernél jelentkeznek, ez szerintem elég súlyos. Ezek hasfájás, haspuffadás, émelygés, hasmenés. Ezúton is köszi, nagyon jó buli mindegyik.

Aztán a gyakori mellékhatások már elég érdekesek: süketség, látászavar, fonákérzés (tesóm szerint ez azt jelenti, hogy félrehiszem mi van, tehát mondjuk az utcán azt hiszem, hogy otthon vagyok és lefekszem aludni), plusz egymás mellett aluszékonyság és álmatlanság. További gyönyör, hogy a süketség gyakori, a halláscsökkenés pedig nem gyakori mellékhatás, a szédülés pedig a gyakori és a ritka listában is szerepel.

A többi az már elég sablonos, úgymint ájulás, vérkép megváltozása meg ilyenek. És természetesen akkor kell tájékoztatni az orvost, ha bármelyik súlyossá válik. Ígérem, ha súlyosan elájulok, mindenképpen telefonálni fogok.

A Teva gyógyszereit amúgy sem szeretem, eddig csak rossz tapasztalatom volt velük. Meg most komolyan, ha van egy antibiotikum, ami 10-ből pár embernél elég komoly hasmenést okoz, akkor mi a frászkarikáért hozzák forgalomba? Nem lehet továbbfejleszteni, hogy ezt kiküszöböljék? Ráadásul bizonyos betegségek esetében egyszerre két szemet kell bevenni ebből a gyógyszerből, azaz 1000 mg-ot. Én már egytől is a fonákomba fordulok.

Ajánlom, hogy villámgyorsan múljon el a torokfájásom, még mielőtt átváltanánk a gyakori vagy nem túl gyakori tünetekre. Ha nem írnék többet, az azt jelenti, hogy a további szedés további mellékhatásokat okozott, és/vagy súlyosan elájultam.
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ruzsesfakanal.blog.hu/api/trackback/id/tr873744946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása