HTML

Rúzs&Fakanál

Ez az a hely ahol semmi sem tökéletes. Az ablak csíkos marad, a szuper arckrém allergiás tüneteket okoz és a lakás rogyásig van macskaszőrrel. Plusz a menyasszony eléggé kajla és sokat káromkodik.

Közösség

Friss topikok

  • Gábor Mészáros: nagyon jó kis recept, viszont szerintem 40 dkg csirkemell egy tésztás-ragus ételbe túlontúl sok, ... (2013.01.09. 03:03) Ázsiai tészta
  • Barbarella109: Szerintem virtusból tojik ő is épp oda a másik mellé! :DDD (2012.08.07. 12:07) Walter vélt vagy valós értelmi képességei
  • titokmacsek: a sziámi a legkarakánabb macskafajta:) ja, és végigröhögtem a posztot!:D (2012.07.29. 22:48) Walter szerelmes
  • tarkazsin: eltűűntééél :( pedig úgy szerettem az írásaidat! lehet reménykedni a folytatásban? (2012.03.31. 21:08) Szerelmetes filmek
  • VolksrodZoli: @Dr. Doktorovics THY Rokk 'n' Troller: itt mire nem lehet rábaszni? mindenesetre bejött, működik, ... (2012.02.07. 18:49) Az ELMŰ csodálatos világa

2011.12.01. 22:43 chicrun

Kajla a menyasszony

Címkék: hátfájás fitball gerinctorna

Avagy hogyan lesz egy 25 éves lányból 60 éves férfi?

A gerincproblémának ugyanaz az előnye, ami a hátránya: nincs rá gyors gyógymód, sőt olyan gyógymód sincs, ami működne a kedves beteg aktív közreműködése nélkül. Ennélfogva ez egy tipikus úszol, vagy megfulladsz helyzet.

Az egész 11 éves koromban kezdődött, amikor is egy év alatt kb. 13 centit nőttem. Addig a deformitás nem látszódott, mert engem könnyebb volt átugrani, mint megkerülni. Aztán megnőttem és mindenki azzal kezdett cseszegetni, hogy „miért nem húzod ki magad”, meg hogy „ne rejtegesd a cicidet”. Ez évekig így ment, mindenki mondta a magáét, én meg csendben mondtam, hogy bekaphatják. Ugyanis ha akarom, se tudom kihúzni magam.

Aztán évekkel később a párom kézsebészével beszélgettem a hátfájásomról, majd mellesleg megjegyezte, hogy ez egy eléggé jól látható Scheuermann, csoda, hogy még senki nem mondta eddig. Megröntgenezte, mutogatta a csigolyák deformitását én meg arra gondoltam, hogy ez csodálatosan ki van találva. Lefogadom, hogy a kevés akaraterővel rendelkező embereknek jutnak az olyan bajok, amik kőkemény kitartást és munkát követelnek, máskülönben nem lenne poén.

Jelenleg ott tartunk, hogy van egy oldalirányú és egy előrebukó ferdülés egy ferde medencével párosítva. Amikor a gyógytornászom meglátta a gerincemről készült felvételt, azt mondta, hogy ha nem állnék itt előtte és nem lenne rajta a nevem a képen, azt mondaná, hogy ez egy 60 év körüli férfi gerince. Azóta sem kérdeztem rá, hogy miért lényeges a férfi. A dolog nem az anatómia vagy a kórkép miatt érdekes, hanem azért mert most még mindig lehet tenni ellene, akármennyire szar a helyzet. Mert félreértés ne essék, a helyzet eléggé szar.

Éppen ezért olyan csodálatos dolgok kaptak főszerepet az életemben, mint a gyógytorna, a manuálterápia (jóvan, tapogatós ember) és különböző sportok, mint a spinning vagy az úszás. Aztán arra gondoltam, hogy ha már én vagyok az, aki „elszenvedi” ezeket a jó kis kínzásokat, hátha hasznos lehet másoknak is, hogy hol tartják a legjobb spinningórát a városban, hol lehet úszni, ha az embernek elvei vannak és nem a Komjádiba akar menni, vagy milyen a jó gyógytorna.

Úgyhogy a blog egyik része a fenti téma köré fog épülni, remélem azok, akik hozzám hasonló helyzetben vannak, találnak itt egy-két hasznosítható tippet.

Az első tanács: dobjátok ki az irodai széket az ablakon. Aki ülő munkát végez és van rá lehetősége, üljön fitball labdára. Aki ezt kineveti, úgyis megemlegeti még egyszer. Azt gondolom, hogy ilyen helyzetben részben a munkaadó felelős azért, hogy az alkalmazott normális körülmények között tudjon dolgozni, és igen, egy hátfájós ember esetében a megfelelő ülőalkalmatosság legalább annyira fontos, mint a világítás vagy télen a fűtés. Tehát akár még be is lehet próbálkozni a főnöknél, hogy a cég finanszírozza meg a projektet. Ki tudja, lehet, hogy titkon a főnök is hátfájós.

Azonban nem mindegy hol szerezzük be a labdát, mert sajnos a nagy sportboltokban elég sok szart árulnak, és mivel csak egy-két darab van kiállítva, igazából nem tudhatod, mit veszel. Sokszor ráadásul az ilyen labdák kemények és nem megfelelő anyagból vannak. Ezért érdemes speciális szakboltokban vagy gyógyászati segédeszköz boltokban keresgélni. Egyrészt jobban értenek hozzá, másrészt a minőség is garantált, még ha drágább is a labda. Nagyon fontos: a gimnasztikai labda és a fitball labda nem ugyanaz!

További infó a labdáról: http://www.fitball.hu/index.php?page=fontos_infok#kezeles

A hely, amire én esküszöm: http://www.thera-team.hu/termekek.php?category=thera-bandhasadasmentesabsfitnesslabdaajandekdvd-vel

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ruzsesfakanal.blog.hu/api/trackback/id/tr523430240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása