HTML

Rúzs&Fakanál

Ez az a hely ahol semmi sem tökéletes. Az ablak csíkos marad, a szuper arckrém allergiás tüneteket okoz és a lakás rogyásig van macskaszőrrel. Plusz a menyasszony eléggé kajla és sokat káromkodik.

Közösség

Friss topikok

  • Gábor Mészáros: nagyon jó kis recept, viszont szerintem 40 dkg csirkemell egy tésztás-ragus ételbe túlontúl sok, ... (2013.01.09. 03:03) Ázsiai tészta
  • Barbarella109: Szerintem virtusból tojik ő is épp oda a másik mellé! :DDD (2012.08.07. 12:07) Walter vélt vagy valós értelmi képességei
  • titokmacsek: a sziámi a legkarakánabb macskafajta:) ja, és végigröhögtem a posztot!:D (2012.07.29. 22:48) Walter szerelmes
  • tarkazsin: eltűűntééél :( pedig úgy szerettem az írásaidat! lehet reménykedni a folytatásban? (2012.03.31. 21:08) Szerelmetes filmek
  • VolksrodZoli: @Dr. Doktorovics THY Rokk 'n' Troller: itt mire nem lehet rábaszni? mindenesetre bejött, működik, ... (2012.02.07. 18:49) Az ELMŰ csodálatos világa

2012.01.16. 10:46 chicrun

Mi a baj a joghurttal?

A vírusos támadásnak lett egy összeadva semleges (tehát egy pozitív és egy negatív részből álló) végkifejlete: ledobtam két és fél kilót, de cserébe a gyomrom megmakacsolta magát, gondolom nem tetszett neki, hogy három napig Nestlé Fitness gabonapelyhen és teán éltem. Úgyhogy most joghurtot kanalazok.

Eszembe jutott, hogy ha az embernek fáj a gyomra, mindenki azt mondja, hogy egyen joghurtot vagy kefirt. Nos, én egyiket sem szeretem. Na jó, a kefir levesben, rakott ételek tetején igen kellemes, de magában egyáltalán nem, a joghurt meg még rosszabb.

Az első problémám az, hogy hányingerem lesz az erdei gyümölcs-tejtermék keveréktől, ez igaz joghurtra, turmixra és minden hasonlóra és sajnos a banános dolgoknál ugyanez a helyzet. Azt nem tudom, hogy ez a reakció azért van, mert nem vagyok hozzászokva ezekhez az ízkombinációkhoz, vagy tényleg létezik olyan, hogy a gyomrom nem bírja.

A második pedig az, hogy a joghurt márkájától, jellegétől és ízétől (amennyiben nem banános, epres vagy erdei gyümölcsös) függetlenül egyszerűen rossz érzés megenni.

Emlékszem amikor az emésztési zavarok kezdődtek, nagyon ráálltam a Danone meggyes joghurtra, mert azt meg tudtam enni, de abban meg mindenféle színezék meg válogatott gumi van, ráadásul nehéz a doboza, ami egy jó nagy átverés.



Aztán jött az Activia, ami hiperszuper, mert ilyen lószart meg olyan kultúrát tartalmaz, aztán egyszer futóversenyen mondta egy masszőr, hogy bifidus essensis minden joghurtban van (akkor még ezzel nyomult a Danone, később váltott actiregularisra – basszus ezt leírni sem egyszerű).

Amikor elegem lett a rengeteg reklámból meg tudományos emésztésből, áttértem a Spar biojoghurtjára, még jóval azelőtt, hogy Ördög Nórika belevigyorgott volna a kamerába, mikor még zöld volt a csomagolása. Ebből a natúrt és a müzliset szoktam enni ha nagyon muszáj, de ez sem ízlik igazán.



Szóval én tényleg próbálkozom, de bármikor joghurtot eszem, koncentrálnom kell, hogy ne akarjon visszajönni. Így nem tudom mit válasszak. Elfogadva azt, hogy nem szeretem a joghurtot kutassam fel az emésztési problémák leküzdésére javasolt egyéb ételeket és keverjem kásába a zabkorpát, vagy egyem továbbra is és majd megszokom, habár sok év alatt sem sikerült?
 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ruzsesfakanal.blog.hu/api/trackback/id/tr173553793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

házisárkány 2012.01.16. 12:24:26

Megkérdeztem Attilát (az enyémet :-)), azt mondta, hogy ha a hasznos bélbaktériumok miatt eszed a joghurtot, akkor inkább szedj Protexint. A joghurtban amúgy is olyan kevés van, hogy emiatt nem érdemes megvenni. :-) Persze sokan bedőlnek a reklámnak, de hülyeség, több litert kellene megenni belőle.

szanand1 2012.01.17. 10:41:54

A masszőr tévedett (nem biztos, hogy a legképzettebb forrás a témában). Minden joghurtban van (így az Activiában is) Lactobacillus bulgaricus és Streptococcus thermophilus.
A Bifidus actiregularis egy speciális, a Danone által izolált baktérium törzs (probiotikum).

chicrun 2012.01.17. 11:56:50

@szanand1: azt mondta a masszőr, hogy bifidus essensis van minden joghurtban, régen azzal reklámozta magát az Activia.
süti beállítások módosítása