HTML

Rúzs&Fakanál

Ez az a hely ahol semmi sem tökéletes. Az ablak csíkos marad, a szuper arckrém allergiás tüneteket okoz és a lakás rogyásig van macskaszőrrel. Plusz a menyasszony eléggé kajla és sokat káromkodik.

Közösség

Friss topikok

  • Gábor Mészáros: nagyon jó kis recept, viszont szerintem 40 dkg csirkemell egy tésztás-ragus ételbe túlontúl sok, ... (2013.01.09. 03:03) Ázsiai tészta
  • Barbarella109: Szerintem virtusból tojik ő is épp oda a másik mellé! :DDD (2012.08.07. 12:07) Walter vélt vagy valós értelmi képességei
  • titokmacsek: a sziámi a legkarakánabb macskafajta:) ja, és végigröhögtem a posztot!:D (2012.07.29. 22:48) Walter szerelmes
  • tarkazsin: eltűűntééél :( pedig úgy szerettem az írásaidat! lehet reménykedni a folytatásban? (2012.03.31. 21:08) Szerelmetes filmek
  • VolksrodZoli: @Dr. Doktorovics THY Rokk 'n' Troller: itt mire nem lehet rábaszni? mindenesetre bejött, működik, ... (2012.02.07. 18:49) Az ELMŰ csodálatos világa

2012.01.18. 11:57 chicrun

Gőzölés

Címkék: betegség egészség

Ez a szó akár még kellemes dolgot is takarhatna, például gőzben párolt hal vagy gőzfürdő, de sajnos itt egy egészen régi szokásról van szó, amire azért kényszerültem, mert a főnököm tegnap kihajított az irodából, mondván, hogy megfertőzök mindenkit (tehát miattam egy percig sem aggódott). A szitu egyszerű: ha sokáig nem szólalok meg, teljesen elmegy a hangom, ez különösen mulatságos, amikor e betűvel kezdődő szót szeretnék kiabálni. Például tegnap reggel azt akartam mondani a páromnak, hogy „az az enyém” és egy árva hang se jött ki a torkomon, ő meg a térdét csapkodta a röhögéstől.

Napközben aztán értekeztem Anyuval, aki egyből javasolta, hogy gőzöljek. Egyből eszembe jutottak azok az esték, amiket három paplan alatt töltöttem a fürdőszobában egy dézsa kamillás forró víz társaságában, miközben felső takaró sarka kivétel nélkül mindig megpörkölődött (ha nem meggyulladt) a csúcskategóriás szovjet hősugárzótól.

Amikor gyerek voltam, nyilvánvalóan azért utáltam gőzölni, mert égette a fejem a gőz. Most azért is utálok, mert az elejétől a végéig nekem kell megcsinálni és úgy még gázabb, mint ha csak hívnak én meg bedugom a fejem a gőzbe. 

No de, mivel elvileg felnőtt ember vagyok, megértem, hogy ez a hasznomra válik. Nézzük mi kell hozzá:

1 nagy széles és nem túl magas lábas, még jobb, ha van zománcos lavór

Kamillavirág

2 törölköző (ezt terítsük közvetlenül magunkra)

2 meleg takaró, amit magunkra tudunk borítani

1 Bogy, aki a rakás tetején trónolva élvezi a kilátást (ez opcionális)


Sajnos igazi zárlatveszélyes, hézagosan fedett hősugárzót nem tudtam felkutatni, pedig úgy lett volna az igazi.

A lényeg, hogy minél jobban zárjuk le a takarókkal a "sátrat", hogy ne szökjön ki a gőz, és hajoljunk minél közelebb az edényhez, hogy a forró gőz érje az arcunkat. Nem kellemes, sőt néha fájdalmas, de megfázás esetén használ.

Igazából nem tudom, hogy használt-e. Továbbra is azt érzem, hogy valahol mélyen van az, aminek fel kellene jönnie, de a gőzöléstől ez nem lett jobb, úgyhogy asszem ez a projekt most ennyi volt. Marad a lándzsás útifű meg a Neo Citran.
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ruzsesfakanal.blog.hu/api/trackback/id/tr83573445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása