HTML

Rúzs&Fakanál

Ez az a hely ahol semmi sem tökéletes. Az ablak csíkos marad, a szuper arckrém allergiás tüneteket okoz és a lakás rogyásig van macskaszőrrel. Plusz a menyasszony eléggé kajla és sokat káromkodik.

Közösség

Friss topikok

  • Gábor Mészáros: nagyon jó kis recept, viszont szerintem 40 dkg csirkemell egy tésztás-ragus ételbe túlontúl sok, ... (2013.01.09. 03:03) Ázsiai tészta
  • Barbarella109: Szerintem virtusból tojik ő is épp oda a másik mellé! :DDD (2012.08.07. 12:07) Walter vélt vagy valós értelmi képességei
  • titokmacsek: a sziámi a legkarakánabb macskafajta:) ja, és végigröhögtem a posztot!:D (2012.07.29. 22:48) Walter szerelmes
  • tarkazsin: eltűűntééél :( pedig úgy szerettem az írásaidat! lehet reménykedni a folytatásban? (2012.03.31. 21:08) Szerelmetes filmek
  • VolksrodZoli: @Dr. Doktorovics THY Rokk 'n' Troller: itt mire nem lehet rábaszni? mindenesetre bejött, működik, ... (2012.02.07. 18:49) Az ELMŰ csodálatos világa

2012.01.17. 11:55 chicrun

József a Madáchban

Címkék: kultúra szórakozás színház

Nem tudom pontosan mikor találkoztam először a József és a színes szélesvásznú álomkabát „hirdetésével” a Madách Színház utcafrontján, de azonnal megfogott a címe. Előtte nem hallottam a darabról, nem is tudtam, hogy Webber írta, de minden alkalommal jót mulattam a címén. Egy idő után elkezdtem fűzni a páromat és a nővéremet, hogy valaki jöjjön el velem megnézni a darabot, de mindketten elzárkóztak, mondván már a címe is hülyeség. Nos, karácsonyra kaptam két színházjegyet Szilvitől (szerintem azért, hogy ne neki kelljen jönni végül), így a párom lett az áldozat.

A JÓZSEF MUSICAL...

Andrew Lloyd Webber és sok éven át vele együtt dolgozó alkotó társa, Tim Rice szövegíró kollégiumi szobatársakként találtak rá a József témára. Felnőttpukkasztó, szertelen művet alkottak belőle, amely 1967-ben oratórikus formában került színre. Már ebben a verzióban is halmozta a sikereket. "Felnőtt" színpadon, kibővítve, 1972-ben az edinburghi fesztiválon mutatták be. Webber végül is fittyet hányva a színpad törvényeinek, egymást követő dalok laza szerkezetű sorában meséli el a kiválasztott fiú történetét, akinek kitaszítottsága és felemelkedése a megbocsátás és a tolerancia nagy példázata.

A darab bejárta a világ nagy színpadait és mindenütt hatalmas sikerrel játsszák.

Webber áradó melódiái, szellemes, friss stílusváltásai remek, szórakoztató, ironikus és ugyanakkor ihletett, katartikus élményt nyújtanak.

(http://madachszinhaz.hu/jozsefmusical/?szinop)

Nagy bánatomra nem Nagy Sanyi volt a címszereplő, hanem Puskás Peti, de meg kell mondjam, egészen kiválóan játszott. Nem emlékszem pontosan mikor és melyik tehetségkutatóban tűnt fel, de hála a jó égnek nyoma nincs a tévés ugrálásnak, igazán jó musicalszínész lett Petiből.

A mesélőt alakító színésznőt nem ismerem, de első hallásra nagyjából olyan, mint Janza Kata fiatalabb kiadásban, ugyanúgy kiabál, és szerintem erőszakosan énekel. A párom nagyon díjazta a művésznőt, mert a jelmeze igencsak kiemelte a domborulatait (tényleg jól nézett ki a ruha is meg a csaj is), és a többieknek tetszett, szóval nem kukacoskodom. Én Janza Katát sem szeretem, de ettől még kiváló musical színész ő is.

És kééérem, az attrakció, amire mindannyian vártunk: Vastag Csaba volt a Fáraó. Igen, az a Vastag Csaba, aki tavaly megnyerte az X-Faktort, aki úgy tudja tartani az alsó ajkát, hogy minden lány azonnal ledobja a bugyiját, és aki egy utolsó paprikajancsi, ezt most már biztosan kijelenthetem. Kezdjük azzal, hogy annyi színész közül persze neki krepált be a mikrofonja és volt kénytelen kézi mikrofonnal énekelni. Sajnos nem tanították meg neki eléggé, hogyan kell mikrofonba énekelni (vagy a hangosítás volt szar), mert rezonált az egész, és sokszor úgy tűnt túl közel tartja a szájához a műszert. És a slusszpoén pedig, hogy kilátszott az alsógatyája a jelmezből, amit én észre sem vettem volna, de hála a párom éles szemének, még ezen is jót mulattunk. Nagy szerencse, hogy a Fáraó szerepe inkább egy zárójeles betét, nem pedig hangsúlyos elem, mert ez a maníros bohóckodás rendkívül nevetséges volt. Az meg még inkább, hogy tupírozott hajú nyanyák éljeneztek, amikor Vastag Csaba kacsintott egyet.

Maga a darab nagyon jó volt, vicces, lendületes és jól összerakott, de legyen más a Fáraó (szerencsére van még három lehetőség, bár az egyik Gáspár Laci). Mindenki maradjon a kaptafánál, Vastag Csaba nézzen delejesen és biggyessze az alsó ajkát. De semmiképpen ne lépjen föl színházban.

(P.s.: ha jól tudom Muri Enikő is a Madáchban próbál, arra kíváncsi leszek, mit sikerül kihozni belőle).

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ruzsesfakanal.blog.hu/api/trackback/id/tr63570089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nikimanó 2012.01.17. 18:22:07

Épp vasárnap volt újra szerencsém megnézni ezt a darabot. A választás tudatos volt: könnyed, szórakoztató, üdítő, kellemes..., de legfontosabb, hogy minden búra tökéletes gyógyszer:) De most komolyan, nem kell mélységekbe merülni a megértésében, ugyan van benne "tragédia", de még József majdnem meggyilkolása, és eladása is mókásra sikeredett.
Nekem egyre jobban tetszik Puskás Peti, és összehasonlítva a neten keringő Börtöndalokat, még az eredeti angol verziókat is ideértve, számomra ő a tökéletes énekes rá.
Bevallom féltem Vastag Csabától, és nekem nem jött be. Nem volt rossz, de sikolyokat sem csalt ki belőlem.
Karácsonyi ajándékként vettem a jegyet egy kedves barátnőmnek, aki Ádok Zoli rajongó. Nem figyeltem a szereposztást, így amikor felfedeztük őt is a színpadon...Háááát, a sikoly neki szólt:) Innen üzenem neki, hogy a barátnőm ma vette a következő előadásra a jegyet, készüljön:)))))

evicacica 2012.01.18. 09:58:11

Én is először láttam 2 hete, már régóta terveztem. Reméltem a Nagy Sanyi-Gallusz Niki párost, de Serbanek Attila-Polyák Lillát kaptuk. Serbanek nagyon jó, megkockáztatom jobb lehet, mint Nagy, mert nagyon természetesen hozza ezt a kezdetben málészájú karaktert. Ezt Nagy csak a "szemkerekítéseivel" tudná csak hozni, mivel ő inkább "rosszfiú" karakter. @Madame Rouge: akkor ti is a Polyákkal láttátok, aki elég gyenge, néhol még hamis is, de legtöbbször tényleg "visít". Valamint ha már kihízta a kosztümöt, akkor talán új nadrágot kellene varratni, mert még a tevepata is látható volt...talén futja rá a Madáchnak...
A fáraó nálunk Gáspár Laci volt, akinek nagyon örült a közönség és színészileg nagyon jól hozta a szerepet, tényleg kifogástalanul. A baj az volt, hogy mivel ő nem musical színész, egyetlen szavát sem lehet érteni, az angol feliratot kellett olvasnom. Elég hamar el is fárad a színpadon, ez eléggé látható, ez is csak ront a kiejtésén. A hangja azért nagyon passzol a szerephez, amikor azt a lassabb számot énekli a függöny előtt, az nagyon jó, igazi kövér, tökéletlen Elvis figura :)
Szóval szerintem Polyák volt a leggyengébb láncszem, de úgy hallom legalább már a Mary Poppins-t is megkapta....
süti beállítások módosítása