HTML

Rúzs&Fakanál

Ez az a hely ahol semmi sem tökéletes. Az ablak csíkos marad, a szuper arckrém allergiás tüneteket okoz és a lakás rogyásig van macskaszőrrel. Plusz a menyasszony eléggé kajla és sokat káromkodik.

Közösség

Friss topikok

  • Gábor Mészáros: nagyon jó kis recept, viszont szerintem 40 dkg csirkemell egy tésztás-ragus ételbe túlontúl sok, ... (2013.01.09. 03:03) Ázsiai tészta
  • Barbarella109: Szerintem virtusból tojik ő is épp oda a másik mellé! :DDD (2012.08.07. 12:07) Walter vélt vagy valós értelmi képességei
  • titokmacsek: a sziámi a legkarakánabb macskafajta:) ja, és végigröhögtem a posztot!:D (2012.07.29. 22:48) Walter szerelmes
  • tarkazsin: eltűűntééél :( pedig úgy szerettem az írásaidat! lehet reménykedni a folytatásban? (2012.03.31. 21:08) Szerelmetes filmek
  • VolksrodZoli: @Dr. Doktorovics THY Rokk 'n' Troller: itt mire nem lehet rábaszni? mindenesetre bejött, működik, ... (2012.02.07. 18:49) Az ELMŰ csodálatos világa

2012.01.21. 21:23 chicrun

Csirkepörkölt recycling

Címkék: gasztro recept maradék takarékos

Tegyük fel, hogy éppen találtunk egy adag perkeltnek való csirkét a fagyasztóban, amit még Mama vágott le (a mi segítségünkkel) a nyáron. Természetesen az ilyen adagokat nem két emberre tervezték és azért akármennyire csirkéről van szó, a perkelt nem olyan étel, amit mondjuk három napig lehet enni zsinórban. Mit tehetünk, ha nem akarjuk, hogy a jó kis csirkepörkölt tönkremenjen? Én nem szoktam készételt fagyasztani, volt néhány rossz élményem, de az is lehet, hogy csak rosszul csináltam valamit. Tehát íme, egy ötlet a maradék felhasználásához.

Szedjük le a húst a csirkerészekről és a maradék szafttal együtt melegítjük fel egy serpenyőben, majd a húst horgásszuk ki és daráljuk le. Tegyük vissza a szafthoz, adjunk hozzá tejfölt és egy kevés vajat, hogy krémes masszát kapjunk.

Készítsünk egyszerű palacsintatésztát és süssük ki. Érdekes módon annak ellenére döntöttem egy ilyen étel mellett, hogy legendásan pocsék palacsintát sütök, és a mai napig nem tudom az okát (bár azt ma tudtam meg, hogy kell olaj a tésztába).

A palacsintákat töltsük meg a húsos masszával, és kis batyu formában hajtsuk össze. Tegyük egy tűzálló tálba a kész palacsintákat. A sütőt melegítsük elő 220 fokra.

A töltött palacsinták tetejét öntsük le reszelt sajttal elkevert tejföllel, majd a forró sütőben süssük az egészet addig, míg a teteje kicsit megpirul.


Egyfajta távoli rokona a hortobágyi húsos palacsintának, egy eléggé szegény rokon, de attól még nagyon is finom. Plusz bónusz, mivel palacsintából nem lehet keveset sütni, a meg nem töltött darabokat kínálhatjuk desszertnek, akár másnap is.

(Igen, fényképezni továbbra sem tudok, de higgyetek nekem, nagyon finom!)
 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ruzsesfakanal.blog.hu/api/trackback/id/tr993645265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása